måndag 17 mars 2014

Fort ska det gå!

Jag känner mig riktigt teknisk idag!
Jocke var uppe på Alina och köpte en ny router då våran har varit lite seg den senaste tiden. På kvällarna har inte vår egen riktigt orkat med att dra två mobiler, ett playstation och en dator samtidigt så internet har istället lagt av. Så då åkte Jocke upp dit och pratade med vår vän Robert som tipsade om en ny. ASUS RT-N12 fick det nu bli och jag fick i uppgift att försöka installera den. Detta är ju egentligen inte alls min grej men jag är fan grym alltså!

Jag gjorde som snabb inställningarna sa. Det var bara en sak jag inte fattade och det var vad DNS var för något så jag ringde bror min och han sa att det inte hade någon betydelse att använda den. Så jag fortsatte installationen och efter det fixade jag med det trådlösa och nu har vi en ny fungerande router!! TJOHO!

Idag har varit en hyfsat effektiv dag för mig hittills. Jag gick inte ut och gick imorse för det hade snöat. Sov till andra väckarklockan ringde och sedan så upp och dra iväg till jobb. En kollega var sjuk så lite extra jobb har jag fått göra men det har varit helt okej :) Hem och snabbt byta om till träningskläder och iväg med Emilia till gymmet, idag blev det rygg och biceps och det var en del övningar som jag känner mig osäker på men det känns bra!

Om en liten stund ska jag dra till Maxi, behöver köpa lite kyckling för jag är inne i en sådan period där jag vill äta massor med kyckling!

När vi ändå är igång för att berätta om allt möjligt så kan jag berätta att på torsdag åker jag och Emilia iväg med vår brukare och familj på en liten semester. Vi är tillbaka på söndag igen :)

Det var väl det nu. Puss

1 kommentar: