måndag 3 mars 2014

Min nya hobby

Jag har länge tyckt det varit kul att pyssla på olika sätt och har alltid haft något pyssel för mig sedan jag var liten. Det har pendlat mellan allt från papperspyssel till naglar.

Jag har över 100 olika nagellack och massor med stenar och andra dekorationer till naglar.
Förut brukade jag också köpa gelékit på Åhléns men det tråkiga är att det inte håller särskilt länge och naglarna blir jätteförstörda. Så efter att ha kollat runt massor och funderat massor så bestämde jag mig för att köpa hem riktiga saker och börja öva hemma. Jag tycker själv att det går jättebra och jag tar hjälp av att titta på olika youtubekanaler. Det är lite lustigt dock att alla gör så olika. Jag tror att jag hittat min egna teknik men det är ju alltid kul att lära sig nya sätt och nya idéer till vad man kan göra med naglar, dekorationer och olika färger.
Jag har också fått chansen att öva på två andra och jag vill fortsätta träna på de som vill. Dock så är ju inget gratis och materialet kostar en del så om det är så att du skulle vilja att jag gör naglar på dig så tar jag en kostnad på 200 kr. Naglarna håller olika på olika personer men vanligast är 3-4 veckor.
Mitt läskiga övningsfinger ;) 

En annan version på övningsfingret

Min första riktiga övning på någon annan

Mina egna förra gången

Min andra riktiga övning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar