söndag 5 januari 2014

Överraskningarnas överraskning!

Imorgon fyller jag och Joakim år. Även min mormor fyller år då. Jocke blir 30 år imorgon. Gamle man ;)

Igår så gav jag honom min present och det var en present i form av en överraskningsfest! Jag har sedan långt tillbaka tänkt på att han skulle få detta när han fyller 30. Jocke är inte den som vill fira en sådan siffra för det är ett tecken på att man blir gammal och just därför tyckte jag att man ska fira det med buller och brak!!

Så jag hyrde en lokal. Hörde av mig till så många av Jockes vänner jag kunde och gjorde ett evenemang på Facebook. Jag sa till alla att hålla tyst om det hela och verkligen se till att det kunde genomföras. Och vi lyckades totalt!!

Jocke trodde att han och jag skulle gå på spa (en ide som Emilia gav mig) Så jag hittade på att jag hade bokat par-spa och att då gick man inte in på hotellet utan vid sidan om eftersom man skulle få lite egen tid på tumanhand. Så Jocke köpte detta med hull och hår och jag själv hade jättesvårt att försöka hålla detta hemligt. Allt jag velat var ju att berätta! Och vilken adrenalinkick jag fick när vi skulle gå! Men i vilket fall. Alla andra hade samlats ca en halvtimme innan oss och fanns på plats och "gömmde" sig. Vi går in genom dörren och ner för en trappa och där i "kapprummet" Står alla och när Jocke står framför dom och ser alla så säger alla "SURPRISE!" Och vilken chock Jocke fick! Han fattade verkligen ingenting och hela hjärnkontoret var igång på honom! Vilken överraskning! Han blev så rörd över att det var så många som ville fira honom, för det trodde han verkligen inte.

Några dagar innan hade han varit bitter över att ingen frågat om han ville fira och han var själv bitter att inte fira heller, men var nöjd med att vi skulle fira själva och gå på "spa" Haha!

Så det blev en lyckad kväll med massor av fest och någon utgång för några.

Jag vill nu tacka Johannes som ordnade anläggning med högtalare. Nadja som hjälpte till att dekorera och hjälpa till med förberedelser. Tack till Patrik som försökte hjälpa mig att hitta en lokal. Och tack till alla er som höll tyst och hjälpte till att förgylla den här kvällen! Jocke är jätteglad för detta och är jätteglad för alla presenter som han fått!
Jag personligen tror att Jocke kommer titta tillbaka på den här dagen och minnas den som en fin händelse att han fyllde 30 :)

Puss på er alla!!







2 kommentarer:

  1. Så roligt att det blev en lyckad fest! Hälsa och gratta 30-åringen! /Madde

    SvaraRadera